تبلیغات
dogholooha - boogoty
 
dogholooha
صفحه نخست                 تماس با مدیر                    پست الکترونیک                   RSS                  ATOM
نظرات ()
نوشته شده توسط ramtin vaziri در تاریخ سه شنبه 8 مرداد 1392

بوگاتی (Bugatti) شرکت خودروساز فرانسویی با عملکرد بالا است. این شرکت در سال ۱۹۰۹ توسط نابغه‌ای ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی و به منظور تولید خودروهای سفارشی و خاص تاسیس شد ولی با شروع جنگ جهانی دوم این شرکت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکتهای هم دوره خود با شکست مواجه شد. شرکت بوگاتی در سال ۱۹۹۸ توسط فولکس واگن خریداری شد و تولید بسیار محدودی دارد.

ویرون برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ در نمایشگاه اتومبیل توکیو به نمایش درآمد. این مدل نمایشی اولیه به مدل تولیدی امروز شباهت زیادی داشت، اما پیشرانه آن W-۱۸ بود که از سه ردیف ۶سیلندر در کنار هم تشکیل شده بود. مدیر عامل کل فلوکس واگن قول ساخت آن را در سال ۲۰۰۰ داد اما تصمیم بر به کار گیری یک موتور W-۱۶ به جای موتور ۱۸ سیلندر قبلی بود، که به شکل W-۱۶ (یعنی دو موتور ۸ سیلندر V شکل در کنار یکدیگر) است. این قول به دلیل مشکلاتی که در سر راه پیش آمد عملی نشد. ویرون در سرعت‌های بالا پایداری کمی داشت که همین امر باعث تصادف و نابودی یکی از مدل‌های آزمایشی آن گردید و یک دستگاه دیگر هم در Monterey در هنگام معرفی در مقابل هزاران چشم، از پیست خارج شد که بسیاری را ناامید کرد.

بعد از هزاران ساعت کار طاقت فرسا بالاخره ویرون در سپتامبر ۲۰۰۵ به تولید انبوه رسید. پیشرانه۱۶ سیلندر نهایی به حجم ۷۹۹۳ سی سی می‌باشد. در تبلیغات گفته شد که این مدل ۱۰۰۱اسب بخار قدرت دارد که البته آزمایش‌ها دیتل قدرت واقعی را بین ۱۰۲۰ تا ۱۰۴۰ اسب بخار نشان داد. بدین ترتیب این اتومبیل قوی‌ترین اتومبیل تولید انبوه جهان است. حداکثر سرعت ۴۱۷ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ مایل ۲٫۷ ثانیه است (اگر ویرون ۳۴۰ کیلوگرم سبک تر بود شتاب آن به عدد ۱٫۶ ثانیه می‌رسید.) که آن را به یکی از سریعترین خودروهای جهان مبدل نموده‌است.

البته قیمت آن که ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۸۰۰ دلار می‌باشد هم رکورددار بوده و آن را به یکی از گران قیمت‌ترین اتومبیل‌های دنیا تبدیل کرده‌است. بوگاتی تخمین ۳۰۰ دستگاه را برای تولید ویرون اعلام کرده‌است. در ماه مارس۲۰۰۶ کارخانه اعلام کرد که تا آن تاریخ ۷۰ سفارش به کمپانی رسیده‌است. کارخانه، این اتومبیل را توسط نمایندگان بنتلی در شعب لندن، میامی، تروی، بورلی هیلز، سن دیگو، پاسادنا،گرینویچ و یک نماینده در عربستان سعودی به فروش می‌رساند.

تاریخچه بوگاتی[ویرایش]

بوگاتی تیپ ۳۵ بی از خودروهای قدیمی اتومبیلرانی

در سنین جوانی اتوره بوگاتی استعداد قابل توجهی در طراحی اتومبیل از خود نشان داد. او در سال ۱۸۸۱ در شهر میلان ایتالیا به دنیا آمد. وی در سن ۱۸ سالگی با اتومبیل ۲ سیلندر خود در مسابقه‌ای پیروز و ۲ سال بعد موفق به ساخت ۴ سیلندر شد. او به عنوان طراح برای چندین شرکت از جمله Deutz کار کرد و بخاطر طراحی و ساخت اتومبیلی کوچک با موتور ۴ سیلند ۱۲۰۸ سی سی در خانه خود مشهور شد. طرح این اتومبیل پایه و زیر بنایی شد برای ساخت اتومبیلی که در سال ۱۹۱۰ به بازار عرضه شد. در آن سال ۵ دستگاه اتومبیل بوگاتی با موتور 1327cc ساخته شد و در سال بعد این تعداد به ۷۵ دستگاه افزایش یافت. بوگاتی در ۱۹۱۱ اتومبیلی کوچک با موتور ۸۵۵ سی سی ساخت که توسط کمپانی Peugeot خریداری و Bebe Peugeot نام نهاد و ۳۰۹۵ دستگاه از آن تولید شد. شرکت Bugatti آقای Ernest Fridrich با اتومبیلهای بوگاتی در مسابقات شرکت کرد و در سال ۱۹۱۱ در مسابقه Grand Prix بمقام قهرمانی رسید. در سال ۱۹۱۳ بوگاتی یک اتومبیل با موتور ۵۰۰۰ سی سی که هر سیلندر آن دارای ۳ سوپاپ-۲ ورودی ۱ خروجی-بود تولید کرد. با وجود اینکه از این اتومبیل فقط ۳ نمونه ساخته شد اما همین طرح راهگشای ساخت موتورهای سه سوپاپ نوع ۳۰ و ۳۷ در دهه ۱۹۲۰گردید. یکی دیگر از تولیدات کمپانی مدل ۱۳ بود که تا جنگ جهانی اول تولید آن ادامه داشت. در جنگ تلاشهای آقای بوگاتی به تولیدات نظامی متمایل شد. وی سالهای جنگ را در پاریس به طراحی موتور هواپیما سپری کرد. از جمله کارهای او طی این دوران یک موتور ۱۶ سیلندر 500hp بود که توسط کارخانه Duesenbetg Motors ساخته شد. پس از جنگ جهانی اول شهر Molsheim که کارخانه در آن قرار داشت ضمیمه خاک فرانسه گردید. پس از جنگ آقای بوگاتی به کمپانی خود بازگشته و تولید مدل ۱۳ را از سر گرفت. جانشین این مدل مدلی ۱۶ سوپاپه بود که پس از برنده شدن Friderich در مسابقات Grand Prix سال ۱۹۲۱ در Brescia شهری در شمال فزانسه این مدل Brescia نام گرفت. این اتومبیل موفقیت زود هنگامی به دست آورد و تا سال ۱۹۲۶ دوهزار دستگاه از آن ساخته شد. در کشورهای دیگر نیز تعداد زیادی اتومبیل تحت امتیاز بوگاتی تولید شد. بوگاتی در سال ۱۹۲۲ با مدل ۸ سیلندر و 2000cc به نام ۳۰ در بازار فروش اتومبیل موفقیت چشم گیری بدست آورد. در همان سال مدل ۳۵ ساخته شد. اما بعلت عدم توانایی‌های لازم برای شرکت در مسابقات این اتومبیل به افراد غیر حرفه‌ای فروخته شد.

بوگاتی ویرون[ویرایش]

در فاصله بین ۲ جنگ جهانی مدل ۳۰ موفق ترین اتومبیل مسابقه‌ای بوگاتی بود و تا سال ۱۹۲۶ موفق به پیروزی در ۱۲ مسابقه شد. مدل ۳۷ با موتوری 1500cc برای افرادی ساخته شد که توانایی خرید مدل ۳۵ را نداشتند. بعد از آن مدل ۴۰ با بازدهی مناسب و قیمتی قابل قبول که بسیاری از مردم توانایی خرید را داشتند به بازار عرضه شد. از سال ۱۹۱۳ بوگاتی رویای ساخت اتومبیلی را در سر میپروراند که با آن بتواند دنیا را تسخیر کند. رویای او در سال ۱۹۲۶ با مدل Royale 41 به حقیقت پیوست. این مدل با موتوری 15000cc و قدرتی معادل 300hp بسیار مهیج بود ولی فقط ۶ نمونه از آن ساخته شد که تنها ۳ دستگاه از آن فروخته شد و بقیه نزد خانواده بوگاتی باقی ماند. بوگاتی بعدها به علت مشکلات مالی ناچار به مهاجرت به پاریس شد و در آنجا به طراحی هواپیما و کشتی پرداخت. ولی پسرش Jean در کارخانه واقع در Molsheim باقی مانده و راه پدر را ادامه داد. او در ابتدای ورود خود به کارخانه مدل ۵۷ دارای موتور۸ سیلندر 3300CC را تولید و در سال ۱۹۳۴ به بازار عرضه کرد. در سال ۱۹۳۹ تعداد ۶۸۳ دستگاه از این اتومبیل ساخته شد. متاسفانه Jean در آگوست ۱۹۳۹ دقیقا قبل از جنگ جهانی دوم هنگام آزمایش یک اتومبیل مسابقه‌ای در گذشت پس از آن کارخانه Molsheim بار دیگر مشغول ساخت وسایل نقلیه جنگی شد. آقای بوگاتی به Bordeaux منتقل و مشغول فعالیت بر روی چند پروژه شد. با کمک پسر کوچکترش Roland مدل ۷۳ با موتور 1500cc را ساخت. اگر چه تا زمان مرگش در آگوست سال ۱۹۴۷ فقط تعداد اندکی از این اتومبیل تولید شد. در سال ۱۹۵۱ یک مدل تجدید نظر شده به نام ۵۷ در کارخانه Molsheim تحت مدیریت Pierre Marco ساخته شد. پس از این تاریخ تلاشها برای نگهداشتن کارخانه با شکست مواجه شد و در سال 1963 Hispano-suiza کارخانه را خریداری نمود. کمپانی Bugatti بعدها جذب S.N.E.C.M.A -یک کارخانه هواپیما سازی فرانسه- شده و کارخانه Molsheim به تولیدات قطعات هواپیما پرداخت. برای زنده نگه داشتن یاد و نام Bugatti گروهی از تجار اروپایی در سال ۱۹۸۷ نام Bugatti را خریداری کردند. کمپانی جدید بوگاتی در شهر Campogalliano ایتالیا تاسیس و در اوایل دهه ۱۹۹۰ اتومبیل فوق سریع Quad Turbo V12 با سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت و موتوری 3500cc با قدرت 550hp را تولید کرد.

جستارهای وابسته[ویرایش]






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

دوشنبه 13 شهریور 1396 03:11 ب.ظ
I am actually thankful to the holder of this web page
who has shared this wonderful article at at this place.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : ramtin vaziri
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :